Wikia

Shea Ohmsford is de eerste hoofdpersoon in de gehele serie van Shannara. hij komt voor in ´Het Zwaard van Shannara´, en wordt genoemd in ´De Elfenstenen van Shannara´. hij is de laatste erfgenaam van Jerle Shannara, en daarmee de enige die Het Zwaard van Shannara kan hanteren. hij kreeg van Allanon De Blauwe Elfenstenen, die hij kon gebruiken omdat hij half Elf is. in 'Het Wenslied van Shannara' wordt gezegd dat hij een aantal jaar voor het begin van het boek is overleden. dit is dan ook al de derde generatie Ohmsfords na Shea.

uiterlijkEdit

Shea Ohmsford wordt beschreven als hij in ´Het Zwaard van Shannara´ Allanon ontmoet.

"hij nam de slanke gestalte en fijne trekken van de jongeman vlug op. dadelijk zag hij de typische, verraderlijke kenmerken van een elf- de enigzins puntige oren onder het verwarde blonde haar, de als met potlood getekende wenkbrauwen die vanaf de brug van de neus in plaats van horizontaal betrekkelijk steil op het voorhoofd omhoogliepen, de fijn besneden neus en kaak. hij zag intelligentie en eerlijkheid in dat gezicht, en hij zag vastberadenheid in de doordringende blauwe ogen.

familieEdit

Shea is opgevoed in Het Lommerdal door Curzad Ohmsford, hoewel hij geen zoon van hem is. zijn moeder, wiens naam onbekend is, heeft hem bij hem ondergebracht toen de Schedeldragers alle afstammelingen van Jerle Shannara doodden. hij bleef daar alleen achter met Curzad en Flick Ohmsford. na het verhaal van 'Het Zwaard van Shannara' kreeg hij een kind, hoewel niet bekend met wie, die alleen in het videospel 'Shannara' voorkomt, en Jak Ohmsford zou heten. in de boeken wordt echter niks over hem gezegd. over zijn kleinzoon wel; dit is Wil Ohmsford, de hoofdpersoon van 'De Elfenstenen van Shannara'.

Around Wikia's network

Random Wiki