Wikia

Morrowindl.jpg

de kaart van morrowindl, voorin ´de Elfenkoningin van Shannara´.

Morrowindl is een zeer groot eiland in de Blauwe Deler waar de Elfen in hun ballingschap naartoe zijn getrokken, met Arborlon in de Loden. op dit eiland ontdekte ze de oude Elfenmagie opnieuw, en schiepen wezens als de Splinterskatten, maar ook de demonen.

het eiland Edit

het eiland bestaat uit 5 delen:

  • de In Ju
  • Edengoor
  • de Killeshan
  • het Zwartrif
  • het Noordelijke eiland, waarvan de naam niet wordt genoemd

de In Ju Edit

de In Ju is een groot woudlandschap, met dicht geboomte. onder andere in dit gebied komt de pijlstruik voor, een plant die dodelijk giftige naalden afschiet als er iets of iemand langskomt. ook leven in dit gebied de boomkwieten. de In Ju is de woonplaats van de Wisteron.

Edengoor Edit

edengoor is een groot moeras, waar demonen je de diepte van de modder insleuren. ook dit gebied is begroeid met bomen, maar de meeste daarvan zijn dood en verrot, en dat is te ruiken aan de lucht. ook in dit gebied komt de pijlstruik voor. er zijn geen demonen bekend die in dit gebied leven.

de Killeshan Edit

de Killeshan is een berglandschap in een enorm woud. het ligt Oostelijk van Arborlon, en lag dus vrijwel niet op de route van Wren Elessedil. er is daardoor weinig over bekend. in de Killeshan ligt ook de gelijknamige vulkaan, die tijdens de ontsnapping aan morrowindl uitbarste. de Killeshan zit vol met gangen die daar door de Magma van de Killeshanvulkaan zijn uitgesmolten.

het Zwartrif Edit

het Zwartrif is een langerekte berg, die van het Oosten naar het Zuidelijke midden van Morrowindel loopt. in de berg zijn verscheidene kloven, waaronder de Horrel. in deze kloven leven de Drakuls.

het noordelijke eilanddeel Edit

van het Noordelijke eilanddeel is niks bekend, omdat het in de tegengestelde richting ligt dan de richting waarin de Elfen vertrokken. Tijger Ty vertelde dat het een woestijnlandschap is.

Around Wikia's network

Random Wiki