Wikia

Loper Boh, ook wel de Duistere Oom genoemd, is een personage uit 'het Erfgoed van Shannara' serie en 'de reis van
Loper boh

Loper Boh volgens 'the World of Shannara'

de Jerle Shannara' trilogie. hij is een afstammeling van Brin Ohmsford, en dus ook familie van Bek Ohmsford. zijn vader was een Ohmsford, en zijn moeder een Boh, afstammeling van Kimber Boh. hij nam de achternaam van zijn moeder aan om aan zijn erfenis te ontkomen. door zijn erfenis van Brin Ohmsford heeft hij het vermogen om met dieren te praten, waardoor hij en zijn gezelschap makkelijk voorbij de Koden in Eldwist konden komen. hij leefde eerst bij zijn vader, maar vertrok daarna naar het Lommerdal. daar bleef hij om Par Ohmsford te leren omgaan met zijn magie, en vertrok toen Par zelf wist hoe hij er mee om kon gaan naar de Haardsteen, waar hij woonde in het oude huis van Cogline. Loper wantrouwde de Druïden, omdat ze beslag legden op de Ohmsfords, en ze altijd zo min mogelijk informatie weggaven. tijdens zijn zoektocht naar de Zwarte Elfensteen wordt hij gebeten door een Asfinx, waardoor hij genoodzaakt was zijn eigen onderarm af te hakken met een steen. het gif was echter al verder verspreid, en uiteindelijk moet Opwekking zijn hele arm amputeren. toch werd hij er zelf een, en in ´de reis van de Jerle Shannara´ reisde hij op het Luchtschip de Jerle Shannara naar Parkasia om boeken uit de oude wereld te bemachtigen. deze boeken blijken echter onbruikbaar te zijn, en hij sterft om Ylokwon te vernietigen.
Walker dead

Loper in een gevecht met de Schadauw Dood

Around Wikia's network

Random Wiki