Wikia

Jager Predd is een vleugelruiter, die voor het eerst voorkomt in 'de Heks van Shannara. zijn Roc heet Obsidiaan. hij is het eerste personage dat in het boek voorkomt, wanneer hij Kael Elessedil vindt.

UiterlijkEdit

Jager Predd wordt in 'de Heks van Shannara' als volgt beschreven:

'Jager Predd was voor een Vleugelruiter klein en tenger, maar taai als buffelleer. hij was jong noch oud, maar iets daartussen, en vond dat best. met zijn tanige, verweerde huid en priemende blauwe ogen onder een dikke bos bruin haar zag hij eruit als wat hij was - een Elf die zijn hele leven in de buitenlucht had doorgebracht.

rol in het verhaalEdit

Jager Pred brengt Kael Elessedil op zijn Roc nadat hij hem gevonden heeft naar het stadje Varenclell. daarna reist hij verder naar Arborlon, om de spullen die Kael bij zich had te laten zien aan de koning, Allardon Elessedil. hoewel de Vleugelruiters niet veel met het Elfenvolk te maken willen hebben, gaat hij toch in op zijn voorstel om naar Paranor te vliegen en Loper Boh op te halen, omdat de Vleugelruiters dan een eilandje voor de kust zouden krijgen waar ze al lang op aasden.

Jager Predd besluit later mee te gaan op de expeditie naar Parkasia. hij wordt vooral ingezet om vooraden te vinden en verkenningsvluchten te maken. op een van zijn verkenningsvluchten stuit hij echter op een kolonie Klauwieren. hoewel hij samen met de Vleugelruiter Po Kelles een tegenaanval inzet om Gill te verdedigen, worden deze en zijn Roc Tashin gedood door de Klauwieren.

Aangekomen bij Parkasia wordt Jager Predd en Po Kelles gevraagd om bij de kust op hun terugkomst te wachten. echter, op aandringen van Ruta Meridian vliegt hij met haar het binnenland in. later red hij hier ook Ahren Elessedil die wordt aangevallen door een groep Klauwieren.

Jager Predd overleeft de expeditie en keert gezond terug naar de Vier Landen. bij de kust aangekomen keert hij samen met Po Kelles terug naar de Vleugelhef.

Around Wikia's network

Random Wiki