Wikia

de Elfen zijn een ras uit de Vier Landen, met als hoofdstad de stad Arborlon. ze worden beschermd door de
Eventine.jpg

een typische Elf, door David A. Cherry.

kracht van De Ellcrys, die in het midden van de stad staat. elfen zijn te onderscheiden van mensen door hun hoge jukbeenderen en puntige oren. ze leven in het westland, en werden na de Ballindarochs en de Shannara's door de Elessedils geregeerd. de elfen vormden de eerste Schadauwen, door te experimenteren met magie. de legendarische Jerle Shannara en de oprichter van de Druïdenraad Galaphile waren ook elfen.

VoorgeschiedenisEdit

de Elfen ontstonden in het Feeëntijdperk, en bestonden dus ook al in de oude wereld, zij het verstopt voor de mensen. de Elfen worden dan ook als het oudste volk van de wereld benaderd, hoewel de Feeënwezens als Uhl Belk en de Koning van de Zilverrivier nog ouder zijn.

StedenEdit

de hoofdstad der Elfen is Arborlon. verder hebben zij een klein stadje genaamd Varenclell. verder bezitten ze nog een aantal eilandjes in de Blauwe Deler.

Vleugelruiters Edit

de vleugelruiters zijn een elfenvolk dat in de Vleugelhef woont, aan de Blauwe Deler. ze temmen de Rocs die er leven als rijdieren, en vliegen erop. ze hebben het niet zo op de gewone elfen, en willen liever niet met hen vergeleken worden. de vleugelruiters kwamen voor het eerst voor in 'de Elfenstenen van Shannara'.

VoorgeschiedenisEdit

van de voorgeschiedenis van de vleugelruiters is vrij weinig bekend. het is niet bekend of ze al bestonden in de Oude Wereld zoals de Landelfen, of dat ze zich na de ondergang van de Oude Wereld van de rest afscheidden.

StedenEdit

de Vleugelruiters wonen in een nederzetting aan de Blauwe Deler, genaamd de Vleugelhef. hier leven ook de Rocs die ze berijden. verder bezitten zij nog wat eilandjes voor de kust van de Vleugelhef, en een eiland in de territoriale wateren van de Landelfen genaamd Mesca Rho.

Around Wikia's network

Random Wiki