Wikia

de Beweging, of Vrijgeborenen,
Padishar ring

de ring met het haviksembleem van Padishar Creel.

is een organisatie eerst als simpel verzet, later als een echt leger, tegen de Federatie vecht. ze vechten samen met de Elfen, Dwergen en Rotstrollen. de Vrijgeborenen komen voor het eerst voor in 'de Nazaten van Shannara', waarin ze worden geleid door Padishar Creel. deze draagt een ring met een haviksembleem, die hij weggeeft als bewijs dat de ontvanger van de ring te vertrouwen is.

VoorgeschiedenisEdit

voor 'de Nazaten van Shannara' was de Beweging niet meer dan een klein verzet, en nog erg verdeeld. de komst van Padishar Creel veranderde dat; hij haalde alle kleine verzetsbewegingen bij elkaar, om met zijn allen als één geheel de Federatie aan te vallen. ze hadden al eerder de Rotstrollen te hulp gevraagd, maar die vonden de Beweging destijds nog te verdeeld.

StedenEdit

de Vrijgeborenen zijn tegen de overheersing door de Federatie, en veroveren dus zelf ook geen steden, ze bevrijden ze alleen. wel hebben ze veel belangerijke mensen rondlopen in Tyrsis. verder hebben ze een belangerijke basis op de Bult, een berg in de Parmasleutel, en een op de Vuurrand.

Around Wikia's network

Random Wiki