Wikia

de Koningszaal is een lange tunnel onder de Drakentanden.
Hall of kings.png

de rode lijn geeft aan waar de koningszaal loopt.

het is bij de vorming van de nieuwe wereld uitgehouwen om de oude koningen in te laten rusten na de dood, maar werd al gauw vergeten. de koningszaal bestaat uit vier langgerekte ruimtes.

de SfinxenEdit

de eerste ruimte waar je door moet, is de kamer van de Sfinxen. Allanon leidde het gezelschap uit Het Zwaard van Shannara door deze ruimten door ze te blinddoeken, aangezien de blik van een sfinx te zien je doet verstenen. in deze ruimte liepen de leden van het gezelschap van tijd tot tijd tegen grote hompen steen op, die waarschijnlijk versteende mensen waren die de koningszaal wilden betreden.

de BansheesEdit

de tweede ruimte is de kamer van de Banshees. Allanon wist zijn gezelschap ook hier doorheen te werken, door hun geesten af te schermen van het gekrijs.

de SchatkamerEdit

ten derde kom je in de schatkamer. hier liggen alle schatten en juwelen van de daar begraven koningen. echter, wie ze probeert te stelen zal sterven, want alles is bedekt met een laag gif die sterk genoeg is om een mens in een enkele aanraking te doden. Menion Leah doopte zijn pijlen in dit gif, om het serpent Valg te doden. of dit gif daarvoor sterk genoeg was, is onbekend. in deze ruimte werden ook De Zwarte Elfensteen en de Asfinx verborgen.

de AulaEdit

de laatste ruimte van de Koningszaal is de enige ruimte die is benoemd, in 'de Druïde van Shannara', door Loper Boh. deze ruimte bestaat uit een enorme vijver, met aan beide kanten een strook rotsbodem als pad om over te lopen. in deze vijver woont Valg, de waker der doden, hoewel het onduidelijk is of deze na ´het Zwaard van Shannara' nog leeft.

Around Wikia's network

Random Wiki