Wikia

Federatie.jpg

het rode gedeelte geeft het gebied aan dat door de Federatie is veroverd aan het begin van 'de Nazaten van Shannara'.

de Federatie is een grote organisatie die in 'het Erfgoed van Shannara' en 'de Reis van de Jerle Shannara' de Vier Landen in zijn greep houdt. . ze werkten onbewust samen met de Schadauwen. ze werden teruggeslagen door het revolutionaire leger, de Vrijgeborenen, en in 'de reis van de Jerle Shannara' zijn het Westland en Leah weer vrij (over Callahorn is het niet bekend of het vrij was of niet) en vinden de gevechten voor het grootste gedeelte plaats boven de Prekkendorran. in deze serie werkt de Federatie samen met de Ilseheks en de Morgawr. de soldaten van de Federatie dragen een zwart met rood uniform.

VoorgeschiedenisEdit

de voorgeschiedenis van de federatie is niet zo rijk; ze hebben simpelweg de helft van de Vier Landen veroverd. de Dwergen verzetten zich heftig in het Wolfsktaaggebergte, maar moesten zwichten voor de kracht van de Kruipers. Callahorn verzette zich niet; het rijk was koningloos, en had dringend een regent nodig, dus accepteerden zij de federatie.

StedenEdit

de Federatie bezat in ´de Nazaten van Shannara´ heel Callahorn, het grondgebied der Dwergen, Leah en het Lommerdal en nog wat andere steden en dorpen in het Zuidland. het Westland behoorde op papier ook toe aan de Federatie, maar daar hadden ze geen soldaten. in ´de Heks van Shannara´ zijn in ieder geval Leah en het Westland vrij, van Callahorn en de Dwergen is het niet zeker, maar waarschijnlijk hebben ook zij zich uit de greep van de Federatie kunnen ontworstelen, en er wordt ook vooral tegen de Elfen en Vrijgeborenen gevochten, met Luchtschepen boven de Prekkendorran.

Around Wikia's network

Random Wiki